O osteoporozi

Prevencija osteoporoze

S obzirom na činjenicu da se oko 90% koštane mase izgrađuje do 18. godine života kod djevojaka te do 20. godine kod mladića,  to je ujedno najbolje vrijeme za ''investiranje'' u zdravlje kostiju i prevenciju osteoporoze. Čvrste kosti u mladosti znače prevenciju osteoporoze u starosti.

Najvažniji faktori u prevenciji osteoporoze su:
-    fizička aktivnost
-    ishrana
-    životne navike


-    Fizička aktivnost posebno je važna još u mladosti, odnosno dobi prije 30. godine života zato što omogućava da dostignemo svoju maximalnu koštanu masu koja predstavlja dobar zalog za budućnost. Fizička aktivnost omogućuje mehaničku tenziju kostiju koja je važan poticaj za koštanu izgradnju. U starijoj je dobi učinak tjelesne aktivnosti nešto manje značajan, ali ipak usporava gubitak koštane mase.
Vježbanje s utezima, težine prilagođene životnoj dobi, trčanje, plesanje, sportovi s reketom ili duge šetnje najbolji su izbor za osobe svih dobnih skupina.

-    Kada govorimo o ishrani kao faktoru u prevenciji osteoporoze, prije svega mislmo na na adekvatan unos kalcija i vitamina D. Kalcij je glavni sastojak minerala koji kostima daju čvrstoću. Istraživanja su pokazala kako mnoge djevojke i mlade žene uzimaju manje od polovine preporučene dnevne količine kalcija koja iznosi između 800 i 1500 mg. Glavni izvor kalcija su mlijeko i mliječni proizvodi, zeleno lisnato povrće poput brokule, kupusa i slično, sezam, soja, grah, leća, a ukoliko prehranom nije moguće unijeti dovoljnu količinu kalcija ona se može osigurati kalcijevim suplementima. Vitamin D je nužan za adekvatnu apsorpciju kalcija u probavnom sistemu. Bez vitamina D naš organizam nije u mogućnosti iskoristiti sav kalcij unešen ishranom. Dva su glavna izvora vitamina D - endogeni koji se stvara u koži prilikom izlaganja sunčevoj svjetlosti te onaj u ishrani.U skladu s time, manjku vitamina D su najsklonije starije osobe koje većinu vremena provode u zatvorenom prostoru, osobe sa hroničnim bolestima jetre ili bubrega, osobe koje se loše hrane ili imaju malapsorpciju. Preporučena dnevna doza vitamina D je 400-800 internacionalnih jedinica na dan. Najvrjedniji izvori vitamina D su mlijeko, žumanjak jajeta, morska riba, jetra. Dovoljna količina vitamina D se može osigurati i putem suplemenata.

-    Mijenjanje životnih navika s ciljem prevencije osteoporoze odnosi se prije svega na prestanak pušenja i prekomjernog konzumiranja alkohola. Istraživanja su pokazala kako oba poroka uzrokuju smanjenje rezine estrogena u organizmu. Pod utiecajem alkohola pogoršava se koordinacija pokreta što povećava rizik za nastanak prijeloma.
 

argaiv1357

 
Anketa
Da li vas osteoporoza zabrinjava?